۱۳۹۸ مهر ۲۵, پنجشنبه

مهارت های لازم در کسب و کار


در گذشته موفقیت در تجارت به معنای حرفه ای بودن در یک مهارت یا یک زمینه شغلی و استفاده و بهره برداری از آن در دراز مدت بود اما امروزه، ما در جهانی زندگی می کنیم که مبتی بر اقتصاد مهارتی است و لذا میزان نوآوری ما در اشتغال و حتی کارافرینی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد لذا برای موفقیت در کسب و کارهای امروزی، صاحبان مشاغل و مدیران باید از ترکیبی از مهارت های مختلف برخوردار باشند تا بتوانند با بازارهای امروزی سازگارتر شوند و درآمد بیشتری را کسب نمایند.


1.   هوشیاری دیجیتال
یکی از ضرب المثل هایی که امروزه رواج یافته این است که: اگر آنلاین نیستید، پس اصلا وجود ندارید.
کارآفرینان امروز برای افزایش حضور خود در اینترنت باید ابتدا در این محیط حضور پیدا کنند و در چشم انداز در حال تحول امروزی مشارکت نمایند.
شرکت هایی مانند آمازون، نتفلیکس، Airbnb و موارد دیگر گواهی بر تأثیر فناوری و به وجود آوردن تصویر جدیدی از معنای یک حرفه یا مهارت هستند.
به مارک زاکربرگ امروز و یک بانک دار دهه 90 فکر کنید تا متوجه تفاوت ها شوید. سازگاری سریع با فن آوری های جدید، مانند برنامه های ابری و همکاری از راه دور در اینترنت، مهارت های عادی ای هستند که مدیران کسب و کار امروزی باید بر آنها تسلط داشته باشند.
برای مشاغل، فعالیت در وب به آزمونی تبدیل شده که موفقیت در آن اعتبارشان را افزایش خواهد داد.
مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه مدام صفحه اول گوگل را جست و جو می کنند تا بتوانند صنایع قابل اطمینانی را برای انجام معاملات بیشتر یا سرمایه گذاری کشف نمایند.
برای شروع، کار خود را با میزبانی وب سایت خود و دسته بندی نام تجاری تان در پلتفرم رسانه های اجتماعی، آغاز کنید. در عین حال شما می توانید یک توسعه دهنده وب را برای مراحل بعدی کار استخدام کنید، و با توجه به میزان بودجه ای که دارید مراحل بعدی را طی نمایید.
شما از این طریق، می توانید برخی از تکنیک های ساده بهینه سازی موتور جستجو را فرا گرفته و به مرور بیشتر دیده شده و بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار بگیرید.
بنابراین در نتیجه ی انجام تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی خاص، ایجاد محتوای ارگانیک و لینک های خارجی، سایت شما در نهایت به آرامی از ترافیک بیشتری برخوردار خواهد شد با این حال باید توجه داشته باشید که افزایش ترافیک جستجو فوراً به معنای افزایش درآمد نیست. اما می تواند شروع خوبی برای تبدیل مخاطبینتان به مشتریان دائمی باشد.

2.   پیش بینی مالی
بیایید با این موضوع روبرو شویم، بسیاری از صاحبین مشاغل احساس می کنند که می توان به جای برنامه ریزی مالی، زمان بیشتری را برای توسعه و اداره مشاغل صرف کنند.
با این حال، یک پیش بینی مالی همیشه به عنوان نقشه راهی عمل می کند که می توان به وسیله آن هر نوع شغلی را عملی نمود و این امر فقط برای شرکت های ذکر شده در زمینه ارائه راهنمایی مالی برای سهامداران صدق نمی کند.
پیش بینی و برنامه ریزی اهداف مالی شما به طور گسترده ای ایده های روشنی را در مورد منابع مورد نیاز و راه های سنجش موفقیت در اختیارتان قرار می دهد. همچنین می تواند به عنوان گواهی معتبری عمل کند که روند پیشرفتتان را به سرمایه گذاران نشان می دهد.
با این حال، پیش بینی های نادرست می تواند منجر به ایجاد سوتفاهم برای سرمایه گذاران و سوء مدیریت هزینه ها شود که به طور بالقوه می تواند مشکلات مالی زیادی را در این زمینه برایتان به وجود اورد.
بنابراین در زمان انجام پیش بینی دقیق مالی، یکی از قانون های اساسی این است که همیشه ابتدا به ارزیابی هزینه های خود بپردازید. به طور کلی، محاسبه و پیش بینی هزینه هایتان در مقایسه با درآمد بسیار آسان تر است، بنابراین یادداشت کردن هزینه ها یک نقطه شروع برای محک زدن میزان تولید مورد نیاز و سود حاصله می باشد.
یکی از عادت های خوبی که می توانید داشته باشید این است که مرتباً عملیات خود را با آنچه پیش بینی کرده بودید مقایسه نموده و کارهایتان را به روز رسانی نمایید. داشتن یک مجموعه دقیق از پیش بینی های رو به رشد به زمان نیاز دارد اما به یاد داشته باشید که شما یکی از مهم ترین سرمایه گذاران موجود در تجارت خود هستید و لذا باید اعتبار تجارتتان را افزایش دهید.
3.   مهارت های تولید فیلم
از مدت ها قبل ظهور رسانه های بصری باعث گردیده که کاربران در تلاش باشند تا خودشان ویدئوها و فیلم های مورد نظرشان را تولید نمایند.
اگر شما یکی از کاربران دائمی پلتفرم های اجتماعی ای مانند Facebook ،LinkedIn و یا حتی YouTube هستید، می دانید که، پس از شروع کار با این پلتفرم ها، ادامه راه بسیار دشوار خواهد بود.
در حقیقت، در چند سال اخیر، بازاریابی ویدیویی شاهد محبوبیت چشم گیری بوده و تاثیر آن در پلتفرم های اجتماعی برای هدایت ترافیک و تقویت اکانت مورد نظر بسیار زیاد بوده است.
تحقیقات انجام شده نشان می دهند که تا سال 2019، 80 درصد از مصرف جهانی اینترنت صرف تماشای محتوای ویدیویی خواهد شد.
با توجه به اینکه بازاریابی ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مردم واقع شده، مشاغلی که نمی توانند قدرت تبلیغات ویدئویی خود را افزایش دهند، تقریباً از بین خواهند رفت.
برخی از راه کارهای شروع استفاده از فیلم در کسب و کار عبارتند از:
§        ایجاد یک سری فیلم های آموزشی که شامل اطلاعات مفیدی برای مخاطبانتان باشد.
§        فیلم های زنده ای که تعامل با جامعه را به طور کلی نشان می دهند (این تصاویر را می توان در تلفن های هوشمند نیز ضبط کرد).
§        استفاده از فیلم ها در صفحات فرود برای تبدیل مخاطبین به مشتری.
4.   اهداف شخصی معیاری برای عملکرد تجاری
در حالی که دارید به اهداف تجاری خود دست پیدا می کنید، باید به یاد داشته باشید که کارآفرین بودن فقط یک جنبه از هویت شما را تشکیل می دهد. فراموش نکنید که چرا در وهله اول این کار را شروع کردید.
جاه طلبی معمولاً از اهداف و یا شیوه زندگی ای نشات می گیرد که شما همیشه برای خود می خواستید و از افرادی که در کنارتان بودند انتظار داشتید که دیر یا زود آن را برایتان فراهم نمایند.
کار 24 ساعته و 7 روز هفته یک مسیر مطمئن برای رسیدن به فرسودگی شغلی است و ممکن است باعث ایجاد تعاملات ناسالمی بین شرکا و کارمندان نیز بشود.
پول نمی تواند تنها انگیزه شما باشد، اما به این نکته توجه داشته باشید که داشتن آزادی مالی و زمان بیشتر می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد.
در کوتاه مدت، کسب منافع بیشتر از شغلتان باعث می شود که زمان کمتری را به انجام آن اختصاص دهید.
در دراز مدت، شغل شما ممکن است برای شما پاداش مقرون به صرفه ای را فراهم آورد و باعث شود که به کاراکتر و شخصیتی که می خواستید تبدیل شوید.
بهتر است در ابتدای راه، اهداف واقع بینانه ای از درآمد خود داشته باشید تا بتوانید انتظارات خود را در مورد عملکرد و درآمد شرکت تان مدیریت کنید.
ببینید چگونه رشد پیش بینی شده می تواند با اهداف شخصی شما هماهنگ باشد و بر این اساس تعادل بین رشد و ارزش های شخصی خود را هماهنگ نمایید.
5.   داشتن رقابتی سالم
بسیاری از ورزشکارانی که تمام دوره حرفه ای خود را صرف رقابت با یکدیگر نمودند، موفق شدند استانداردهای مربوط به رشته خود را تغییر دهند. مفهوم رقابت سالم بیش از آنچه در سطح جهانی به نظر می رسد در دنیای تجارت کاربرد دارد.
نوآوری همواره محرک اصلی بازارهای آزاد بوده است و هدف از به کار گیری آن رونق بخشیدن به اقتصاد و انتخاب مشتریان وفادارتر می باشد. دقیقاً مانند بزرگ ترین رقبای ورزشی که در بازی با یکدیگر رقابت می نمودند، بزرگ ترین رقبا نیز همواره بر سر کسب استراتژی های بهتر در حال رقابت هستند.
بنابراین شما هم با استفاده از سیستم هایی که به مدت طولانی توسط سایر رقبای تجاریتان به کار گرفته شده اند استراتژی های جدیدی را کشف نمایید و وقتی که اشتباهات آنها را در تولید محصول یا خدمات کشف کردید، از اشتباهاتشان درس بیاموزید.
همواره سعی کنید خود را در بازار هدفتان جا بیندازید چه یک بازار هدف شناخته شده باشد چه یک بازار جدید که با آن آشنایی ندارید.
با انجام تلاش هایی بیشتر از رقبایتان همواره سعی کنید از آنها پیشی بگیرید و در رقابت ها پیروز باشید.
6.   سعی کنید سرمایه گذاران بالقوه را جذب نمایید
با تسلط بر هنر و دانش جذب یک سرمایه گذار قابل اعتماد که می تواند شتاب رشد تجارت شما را افزایش دهد، به سرعت می توانید در رده کارآفرینان موفق قرار بگیرید.
قبل از تصمیم گیری در مورد ایده های خود صحبت کنید و با سؤال از همسالان، شرکاء و مشاوران خود بازخوردهای مناسبی را دریافت نمایید تا بتوانید تصویر خوبی از خودتان را در ذهن مشتریان بالقوه و در نهایت سرمایه گذاران ایجاد کنید.
عبارت "اگر نمی توانید آنها را متقاعد کنید، حواسشان را پرت کنید"، مطمئناً هرگز سرمایه مناسب برای کسب و کار شما را تأمین نمی کند، به ویژه این امر در مورد سرمایه گذاران فصلی که شاهد هزاران نوع از این شرکت های نوپا بوده اند مثمر ثمر نخواهد بود.
شما باید بتوانید خلاصه بی نظیری از قابلیت هایتان را ارائه دهید زیرا گاهی اوقات فقط چند دقیقه فرصت دارید تا یک برداشت خوب از خودتان را در ذهن سرمایه گذاران ایجاد کنید.
بنابراین بهترین راه این است که با بیان برجسته ترین نقاط قوت کسب و کار خود، اطلاعات سرمایه گذار را در مورد کسب و کارتان توسعه دهید تا بتوانید نظر او را برای انجام سرمایه گذاری جلب نمایید.
حرف های خود را با توجه به علائق سرمایه گذاران تنظیم کنید و سعی کنید از کلمات کلیدی ای استفاده کنید که تصور می کنید باب میل آنهاست.
همچنین می توانید از تیم متخصصان خود بخواهید که در جلسه  حاضر شوند تا وضعیت فعلی بازار را به سرمایه گذاران نشان داده و سودآوری و فرصت های موجود را برایشان تشریح نمایند.
اطمینان حاصل کنید که هر یک از اسلایدها به صورت متقاعد کننده و با توجه به اصول بنیادین شرکت و با در نظر گرفتن محتوای اصلی تهیه شده و یک روایت قانع کننده را ارائه می دهند.
7.   گسترش و قدرتمند نمودن هویت برندتان
در دنیایی که از محتوا و پست های مختلف اشباع شده و مشاغل نوظهور، خدمات مشابه و در عین حال متنوعی را ارائه می دهند، توسعه یک هویت منحصر به فرد به همراه داشتن یک نام تجاری جذاب به شما کمک می کند تا خود را بالا کشیده و از رقبایتان متمایز شوید.
از اصل زیبایی شناسی گرفته تا مشتریانی که با آنها در ارتباط هستید، این کار چشم اندازهایی را در اختیارتان قرار می دهد که به افزایش خرید شما کمک خواهند کرد.
ارزیابی هویت مارک تجاری با شناسایی مشتریان هدف و اهداف تجاری خود، یک مدینه موعود را در اختیارتان قرار می دهد و به شما کمک می کند تا در موقعیت فعلی تان جا گرفته و منحصر به فرد شوید.
هویت برند به عنوان راهنمایی برای حفظ قوام و ایجاد تصویری عمل می کند که به شما کمک می کند تا تجارت مورد نظر خود را ایجاد کنید.
تلاش های شما برای تقویت هویت برند با ارائه راهبردهای بازاریابی تکمیل خواهد شد. با دانستن اینکه مشتریان هدف شما باعث ایجاد ارزش و ایده آل های لازم برای برندتان می شوند، می توانید از خدمات یا کالاهایی که در استراتژی های اولیه تان پیش بینی نموده بودید استفاده کنید و از این طریق ارتباط خود را با مشتریان هدف تقویت نمایید.
8.   مزایای زیادی را به صورت خودکار کسب کنید.
مهم ترین مشکلی که مشاغل جدید در تمام بازارها و صنایع با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل کارایی و اثربخشی است. اطمینان حاصل کنید که راه حل های پیشنهادی شما برای بر طرف نمودن نیازهای مشتریان به اندازه کافی موثر هستند.
امروزه بهره وری از طریق دیجیتالی شدن و فناوری های جدید حاصل می شود. برای این که محصول یا خدمات شما دارای نوآوری و قابلیت های جدید و منحصر به فردی باشد، می توانید مفهوم اتوماسیون را در کلیه کارهای روزانه تجاری خود به کار بگیرید.
با سرمایه گذاری بر روی ابزارهای کوچک در عرصه اتوماسیون و انجام کارهایی که لازم است، زمان نوبت دهی و سرعت پاسخگویی به مشتریانتان را کاهش دهید. در حالی که این کار ممکن است در مراحل اولیه باعث شود که هزینه زیادی را از جیب خود پرداخت کنید، لکن مزایا و منافع کلی اتوماسیون برای شما و کسب و کارتان بی حد و حصر خواهد بود.
ما در دفتر خود سعی کرده ایم از برنامه های رایجی مانند Workplace ،Facebook ،Slack ،Asana به علاوه چند برنامه محبوب دیگر که به کاهش خطاهای انسانی کمک می کنند استفاده نماییم.
9.   یاد بگیرید که بر نسل هزاره تسلط پیدا کنید.
تیمتان نقش مهمی را در بال و پر گرفتن حرفه شما و یا فراموش شدنش بر عهده خواهد داشت. از این رو ضروری است در هنگام انتخاب تیم خود تمام ملاحظات استراتژیک را در نظر بگیرید.
در تیم های تجاری کوچکتر، اضافه کردن هم تیمی های جدید و مناسب می تواند بر نحوه تکامل فرهنگ سازمان شما تأثیر بگذارد.
امروزه، فراگیری نحوه مدیریت نسل هزاره به دلیل افزایش تعداد آنها در نیروی کار، به یک مهارت حیاتی در عرصه تجارت تبدیل شده است. برخی از آنها بسیار حساس هستند و هر چیزی به آنها بر می خورد و بعضی دیگر می خواهند حتی برای محیط کار هم تی شرت بپوشند.
طبیعتاً اگر تصورات غلط خود را در مورد آنها کنار بگذاریم بسیاری از مشاغل می توانند به خوبی از مهارت های منحصر به فرد آنها استفاده کنند.
چند راه برای مدیریت یک تیم هزاره:
با ایجاد ارتباطات باز، ساختار تیم خود را تقویت نمایید. ایجاد روابط حرفه ای و واضح بین سرپرستان و زیردستان باعث برقراری کانال های ارتباطی ای می شود که جوانب منفی ارتباط را از بین خواهد برد.
بازخوردهای سازنده ای را ارائه دهید. بیبی بومرها به دلیل رویکرد صریح و روشن خود در ارائه بازخورد شناخته شده اند. از سوی دیگر، هزاره ها همیشه همه چیز را بد برداشت می کنند و برایشان سو تعبیر می شود.
سازنده بودن و ارائه بازخورد مناسب این اطمینان را به تیم می دهد که همه چیز کاملا واضح و روشن است.
10. شبکه ای از ارتباطات مناسب را ایجاد کنید.
به جای اتخاذ مشاغلی که به طرز جاه طلبانه ای تمام زنجیره تأمین یا فرآیند های موجود در یک صنعت را مخدوش می کنند، با شرکت های دیگری که خدمات متفاوتی را ارائه دهند ارتباط برقرار کنید و مشتریان آنها را نیز هدف قرار دهید.
با استفاده از مشارکت و همکاری، شما و سایر مشاغل بطور همزمان از طریق راه های خلاقانه می توانید به مشتریان یکدیگر دسترسی داشته باشید و محصولات و خدمات مناسبی را برای داشتن یک تجربه کاربری ارتقا یافته ارائه نمایید.
ایجاد اختلال در بازار همیشه بهترین استراتژی نیست. همه افراد فرصت، پهنای باند و یا ظرفیت مالی لازم برای تسلط و ایجاد انحصار کامل در یک بازار را ندارند. بنابراین از پتانسیل خود برای ادغام مشاغل و ارائه خدمات دیگر استفاده کنید و تلاش کنید تا بازاریابی مشارکتی ای را با انجام فعالیت های مشترک، تقسیم هزینه ها و ایجاد یک بانک اطلاعاتی در مورد مشتریان پایه ریزی نمایید.
صرف نظر از مرحله فعالیت شما، هرگز دست از یافتن راه هایی برای گسترش شبکه خود بر ندارید. با مربیانی که می توانند مشاوره های ارزشمندی را در زمینه ای که در آن فعالیت دارید ارائه نمایند، در تماس باشید تا بتوانید از مشکلات و اشتباهات گران قیمت دیگران به نفع خود استفاده کنید.
با شرکت در رویدادهای صنعتی و جلسات دائمی، مشتریان را از وجود برندتان آگاه نمایید تا تجارت خود را به سمت نوآوری پیش برده و به یک شرکت بزرگ تبدیل شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.