۱۳۹۸ آذر ۲۴, یکشنبه

خردل چه فوایدی دارد


خاصیت های خردل
خردل چه خواصی دارد؟
سرعت بخشیدن به سوخت و ساز و فرآیند هضم
خردل باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و هضم غذا راحت تر انجام شود. خردل با توجه به خواصی که دارد باعث می شود تا بزاق دهان تا ۸ برابر زیاد شود. خردل زرد بر روی فرآیند متابولیسم بدن موثر است و همچنین خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی کنندگی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.



افزایش ایمنی بدن
خردل به دلیل داشتن منگنز، آهن، منیزیم و سلنیوم باعث می شود تا فشار خون متعادل شده و ایمنی بدن زیاد شود. این امر باعث می شود تا از نفوذ میکروب و ویروس ها جلوگیری شود. اگر می خواهید ایمنی بدن خود را افزایش دهید بهتر است از خردل استفاده کنید.


مقابله با درد و ناراحتی معده
درد و ناراحتی معده در بانوان بسیار شایع می باشد، خوردن آب و مقداری از خردل باعث می شود تا اختلالات معده رفع شود. خردل برای رفع یبوست نیز بسیار موثر است و باعث جلوگیری از بیماری های گوارشی می باشد.


پیشگیری از سرطان
گلوکوزینولات یکی از ترکیبات خردل می باشد که این ترکیب برای جلوگیری از بیماری سرطان بسیار موثر است. گلوکوزینولات در بدن انسان به ایزوتیوسیانات تبدیل می شود. برای جلوگیری از بیماری سرطان می توان از خردل استفاده نمود. چرا که از تشکیل سلول های سرطانی در بدن پیشگیری می کند. خردل باعث شکل گیری آپوپتوز می شود.


پیشگیری از کلسترول
از خردل روغن تهیه می شود که حاوی اسید اوریک است. این روغن به عنوان یکی از سالم ترین روغن ها شناخته می شود و باعث کاهش کلسترول در بدن می شود. چربی کم این روغن برای مصارف توصیه شده است. اگر می خواهید از کلسترول بالا پیشگیری کنید بهتر است از روغن خردل در رژیم غذایی خود استفاده کنید.


مناسب برای رژیم غذایی و سیستم گوارشی
خردل به خاطر داشتن فیبر فراوان برای گوارش مفید است، خردل باعث می شود تا فعالیت های گوارشی سرعت گرفته و بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهد. فیبر باعث می شود تا در طول روز احساس پری داشته باشیم و همین امر از پرخوری جلوگیری می شود. فیبر دارای کالری های مشابه موجود در کربوهیدرات می باشد و خوردن فیبر برای بدن توصیه شده است.


افزایش اشتها و آدرنالین
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که عطر و بوی خردل برای تحریک غذا بسیار موثر می باشد. عطر و طعم شدید خردل باعث می شود تا از خوردن غذا لذت ببرید و قطعا باعث افزایش اشتها می شود. عطر خردل باعث می شود تا آدرنالین بدن افزایش پیدا کند و گزینه مناسبی برای سرعت بخشیدن به مکانیزم های جسمی می باشد.


حفظ توان و نیروی اندام های بدن
طبق تحقیقات انجام شده مصرف یک قاشق چایخوری از خردل دارای ۵ کیلوکالری می باشد. خردل دارای سلنیوم، منیزیوم و اسیدهای چرب امگا سه می باشد. ترکیبات گفته شده برای حفظ توان و نیروی اندام های بدن موثر است.


بهبود عملکرد مغز
خردل به دلیل داشتن امگا سه و امگا ۶ باعث می شود تا عملکرد مغز بهبود پیدا کند. خردل دارای پتاسیم می باشد و این امر به جابه جا کردن مناسب اکسیژن در بدن کمک می کند. پتاسیم در بدن مسئول فرستادن نوروترنسمیترها به سایر نقاط بدن می باشد. خردل برای کسانی که در سن رشد قرار دارند برای افزایش هوش آن ها مناسب است.


جلوگیری از کم خونی
برای پیشگیری از کم خونی می توانید از خردل زرد استفاده کنید. زینک برای خون بسیار مهم می باشد و وظیفه تولید هموگلوبین را بر عهده دارد. زینک باعث ایجاد کم خونی در افراد می شود، این ماده در خردل زرد وجود دارد.


محافظت از کلیه ها
خردل به دلیل اینکه سرشار از کلسیم و پتاسیم می باشد برای محافظت از کلیه ها توصیه شده است. کسانی که سنگ کلیه دارند می توانند از خردل استفاده کنند. پتاسیم موجود در بدن توسط کلیه و از طریق ادرار دفع می شود. می توان خاطر نشان کرد که با این رویه پتاسیم موجود در خردل برای کلیه ها مفید است.


دریافت انرژی بیشتر
هر قاشق چای خوری خردل دارای ۱۵ کالری، نیم گرم فیبر، ۱٫۱ گرم کربوهیدرات و ۰٫۹ گرم چربی می باشد. شما می توانید با مصرف این ادویه خوشمزه انرژی لازم را در طول روز کسب کنید.


مناسب برای رشد دندان ها و استخوان ها
خردل دارای کلسیم، فسفر، منگنز و منیزیم می باشد، این ترکیبات برای حفظ و رشد دندان ها و استخوان ها ضروری می باشد. می دانیم که استخوان های بدن و همچنین دندان ها از جمله بخش هایی می باشند که برای بدن ضروری هستند. خردل باعث رشد دندان ها و استخوان ها در بدن می شود. همچنین خردل از پوکی استخوان در افراد پیشگیری می کند.


مراقبت از قلب
خردل به دلیل داشتن امگا ۳ و امگا ۶ باعث می شود تا برای قلب مفید باشد. امگا ۳ از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند. امگا سه باعث می شود تا کشش شریانی بدن زیاد شده و فشار خون بالا را کاهش می دهد. امگا ۶ نیز برای انقباض رگ های خونی و بیماری سرخرگ کرونری موثر است. اگر می خواهید از بیماری های قلبی در امان باشید خردل مصرف کنید.


عوارض جانبی خردل زرد
تا به اینجای کار از خواص خردل صحبت کنیم اما خردل دارای عوارضی نیز برای بدن می باشد که به شرح زیر است.


استفراغ
به دلیل اینکه خردل دارای طعم تند و قوی می باشد ممکن است برای برخی افراد تهوع آور باشد و باعث ایجاد استفراغ شود. کسانی که به طعم بسیار تند حساسیت دارند توصیه می شود از مصرف خردل بپرهیزند.


گاستریت یا ورم معده
خردل باعث تحریک گوارش می شود و مصرف بیش از اندازه آن باعث می شود تا ورم معده ایجاد شود. اگر ترس از ورم معده دارید بهتر است از خوردن خردل زرد خودداری کنید.


اعتیاد آور
افرادی که به غذاهای بسیار تند علاقه مند می باشند مصرف خردل باعث اعتیاد در آنها می شود. چرا که خردل با خواص و طعمی که دارد باعث اعتیاد به مصرف غذاهای بیشتر می شود. اگر می خواهید از اعتیاد به این ادویه خوشمزه در امان باشید بهتر است به مقدار متعادل آن را مصرف کنید.
منبع: خردل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.