۱۳۹۸ مهر ۷, یکشنبه

خواص شلیل برای پوست

پوست سالم تر:
بیوفلاویوییدهایی که در این میوه یافت می‌شود به سلامت پوست کمک خواهد کرد. ترکیبات آنتی اکسیدانی همچون ویتامین C، لوتئین، بتا کاروتن می‌تواند چنین اثرات دفاعی را بیشتر کند. بتا کاروتن که پیش ساز ویتامین A است می‌تواند از اسیب پوست بکاهد.
ویتامین C موجود در شلیل نیز در سنتز کلاژن نقش دارد و به پوست کمک می‌کند ظاهر جوان تر و شاداب تری داشته باشند. علاوه بر این، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد لوتئین موجود در شلیل پوست را در برابر اسیب رادیکال‌های آزاد و اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند.




انتخاب و نگهداری شلیل:
میوه‌های با کیفیت معمولا میوه‌هایی هستند که سفت و محکم هستند و از وجود هر نوع آسیبی عاری اند. شلیل رسیده رنگ تازه و زیبایی دارد. بهتر است شلیل را هر چه سریع تر مصرف کنید زیرا در درمای بالا از بین می‌رود.شما می‌توانید شلیل رسیده و آماده را به مدت چند روز در فریزر نگهداری کنید.
هشدارهایی در مورد شلیل:
هسته یا دانه‌های شلیل حاوی مقادیر اندکی از سیانوژن است که بعد از بلع ممکن است متابولیزه شود. اگرچه این موضوع نادر است اما بلع غیر عمدی و ناآگاهانه مقادیر زیادی از هسته شلیل می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت با سیانید شود. این هسته‌ها ممکن است باعث ایجاد مشکلات خفگی در کودکان کم سن و سال گردد.
با وجود مواردی که بیان شد، میوه شلیل عاری از مواد آلرژی زاست و می‌توان آن را به خوبی مصرف کرد. اگر اولین باری است که شلیل مصرف می‌کنید بهتر است در مورد آن محتاط باشید.
خلاصه:
به طور کلی، شلیل مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. محتوای منیزیم آن می‌تواند به تنظیم سیستم عصبی کمک کند، آرامش آن را افزایش دهد و از بروز بیش فعالی اعصاب و عضلات جلوگیری نماید. محتوای فیبری شلیل نیز باعث ایجاد حس سیری برای مدت زمان طولانی می‌شود و همین امر بدن را برای کاهش وزن آماده می‌کند. وجود روی در شلیل اثرات ضد پیری دارد.
مصرف میوه‌هایی همچون شلیل می‌تواند سلامت انسان را بیشتر کند و از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری نماید. اگر باردار هستید می‌توانید از این میوه به عنوان یک میان وعده خوشمزه استفاده کنید.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.